YERÜSTÜ ULAŞIM ARTAN TALEBİ KARŞILAYAMIYOR
İstanbul’da artan nüfus karşısında, yoğun yerleşimler ve kentin topografyası nedeniyle yerüstü ulaşımın artan talebi karşılayamadığı belirtilen ÇED raporunda, mevcut yolların gelecekteki ihtiyaçlar dikkate alınmadan düzenlendiği belirtildi.
TRAFİK YERALTINA ÇEKİLECEK
Bu fiziki zorunluluklar yüzünden yerüstü trafiğinin önemli bölümünü yeraltına çekmek ihtiyacı doğduğu ifade edilen rapora göre, Küçükçekmece, Avcılar ve Beylikdüzü ilçelerinden geçecek metro hattının başlangıcı, planlanan Yenikapı-Sefaköy metro hattının devamı olarak inşa edilecek. Bu hattın son durağı olan Sefaköy metro durağı ile başlayan hat 10 istasyondan oluşacak ve TÜYAP durağı ile son bulacak.
METROBÜS VE HAVARAY İLE ENTEGRE OLACAK
Sefaköy-Beylikdüzü Metrosu’nun ilk durağı olan Sefaköy İstasyonu, hattın Sefaköy- Başakşehir Hattı ile entegrasyonun sağlandığı nokta olacak. Metro hattı, Mustafa Kemal durağı hariç diğer bütün duraklar da metrobüs ile entegre olacak. Bir diğer transfer merkezi ise hattın ilk durağı olan Sefaköy İstasyonu’nda yer alacak. Bu istasyonda ise Sefaköy-Başakşehir arasında planlanan Havaray hattına entegrasyonu sağlanacak.
HAT 15 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA
Sefaköy-Beylikdüzü arasındaki 15 kilometre uzunluğundaki hat birbirine paralel geliş ve gidiş tünellerinden oluşacak. Hat tünel olarak yapılacak ve şaft alanında en müsait alanlar seçildiğinden trafik etkilenmeyecek. Bazı noktalarda trafik yönlerinde değişiklikler yapılarak, etkilenmeler en aza indirgenecek. Projede kamulaştırma maliyetlerini asgari ölçüde tutmak için, istasyon ve duraklar, park ve diğer yeşil alanlara kaydırıldı. ( Hürriyet)