enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5192
EURO
36,1876
ALTIN
2.964,12
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Yağmurlu
19°C
İstanbul
19°C
Yağmurlu
Cumartesi Az Bulutlu
9°C
Pazar Az Bulutlu
10°C
Pazartesi Hafif Yağmurlu
9°C
Salı Parçalı Bulutlu
12°C
DİKEY REKLAM
DİKEY REKLAM

Gümrük Bakanlığı araştırdı: Neden AVM’ye gidiyoruz?

Gümrük Bakanlığı araştırdı: Neden AVM’ye gidiyoruz?
05.04.2017
129
A+
A-

Gümrük Bakanlığının araştırmasına göre, gençler, yaşlılara kıyasla AVM’yi daha fazla tercih ediyor. 50 yaş ve üzeri müşteriler ise daha çok esnaftan alışveriş yapıyor. AVM’yi tercih etmenin başlıca nedeni ise otopark.

Ajansların haberine göre Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, esnafın sorunlarına yönelik sektör analizleri yaparken, müşterilerin neden esnaf yerine AVM’leri tercih ettiğini araştırdı. Bakanlık, deri, giyim, ayakkabı, gıda, taşıt, makine, madeni eşya ve ulaştırma sektörlerinden hizmet alan 4 bin kişiye yönelik müşteri araştırması yaptı. Bakanlığın araştırmasına göre, gençler, yaşlılara kıyasla AVM’yi daha fazla tercih ederken, 50 yaş ve üzeri müşteriler ise daha çok esnaftan alışveriş yapıyor.

PARK YERİ ÖNEMLİ ETKEN

Habertürk’ten Deniz Çiçek’in haberine göre; kadınlar da erkeklere oranla alışverişlerinde daha fazla AVM’yi tercih ediyor. Vatandaşların AVM’yi tercih etme nedenleri arasında, AVM’lerdeki ürünlerin kalitesi ve çeşitliliği öne çıkıyor. Park yeri kolaylığı, konfor, tüketici haklarına saygı, rahatsız edilmeden ürün seçebilme olanağı, ödeme seçenekleri ve ürünü deneyerek alabilme olanağı da tercih nedenleri arasında sayıldı.

TÜKETİCİYE SAYGI KRİTERİ

Analizde, esnafın ekonomik açıdan daha iyi konuma gelmesi için büyümesi, ürün ve hizmet çeşitliliğini artırması gerektiği belirtilirken, genç müşterilere yönelik teknolojik gelişmelerin takip edilmesi önerildi. 50 yaş ve üzeri müşteri de esnafın tüketici haklarına saygı göstermesi gerektiğini dile getirdi.

AVM’YE KARŞI ESNAF ÇARŞISI

Araştırmada, esnafa yönelik olarak, müşteriler için cazip imkânlarla donatılmış esnaf çarşılarının kurulması gerektiğine dikkat çekildi. Araştırmada, “Markalaşma yoluna gitmeleri, kaliteyi ve iyi hizmeti ön plana almaları, tüketici haklarını korumaları ve kendilerini teknolojik yeniliklere göre geliştirmeleri önemli” dendi.

 

REKLAM ALANI
ETİKETLER: ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.