Yargıtay, internet alışverişlerinde malın ayıplı olması durumunda aracı hizmet sağlayıcısının sorumluluğunun olmadığına karar verdi.
PASTA YERİNE İZMARİT GELDİ…
İNTERNET üzerinden alışveriş artık yaşamımızın bir parçası .Milyonlarca tüketici , Salgınla birlikte artan internet alışverişleriyle çoğu zaman mağdur edildiler.
Bunlardan biri de tüketicilere ayıplı mal gönderilmesi.
Bilinen bir e-ticaret sitesi üzerinden pasta siparişi veren tüketiciye teslim edilen üründe sigara izmariti çıktı. Bunun üzerine yasal haklarını arayan tüketici haklı bulundu ve ödediği ücretin iadesine karar verildi. Akabinde karşı tarafın itirazları sonucunda Yargıtay , “E-ticaret sitesi aracı , Ayıplı maldan sorumlu tutulamaz” diyerek mahkemenin kararını bozdu.
BU KARAR TÜKETİCİLERİ NASIL KORUYACAK..!
Tüketiciler , internet üzerinden siparişlerini verirken satın aldıkları ürünün satıcısını tanımamaktadır. Platforma yani internet sitesine güvenerek siparişini veriyor. Yargıtayın aldığı bu karar , elektronik ticaret ortamı sağlayan firmaların lehine , tüketicilerin ise aleyhinedir .
KARAR BAĞLAYICI DEĞİLDİR …
Alınan kararın her ne kadar yerel mahkemeler açısından bağlayıcı nitelikte ve uygulama zorunluluğu bulunmuyor olsa bile yanlış bir karadır .
ARACI DA SORUMLUDUR ….
Alıcı ve satıcıyı, elektronik ticaret platformları buluşturuyor .Tüketici aldığı malın ücretini internet satış sitesine ödüyor, siteye duyduğu güvenle gönül rahatlığıyla internet üzerinden alışveriş yapıyor. Dolayısıyla ; tüketicinin yaptığı alış verişin ayıbından da, tesliminden de, bedelinin iadesinden de, cayma hakkının kullanılmasından birinci dereceden sorumludurlar. Çünkü bu tarz siteler alış veriş ortamı kurup alıcı ve satıcı arasında köprü vazifesi yapıyorlar ise ; hizmet sunduğu ortamı kullanan gerçek ve tüzel kişileri de dikkat edecek , tüketicileri dolandıracak nitelikteki kişi yada firmalarla vatandaşı muhatap etmeyecekler .