Ayak açıklığı 2023 metre olarak belirlenen ve bu bakımdan “dünyanın en uzun köprüsü” olacak 1915 Çanakkale Köprüsü için imza töreni gerçekleştirildi.
Ayak açıklığı bakımından “dünyanın en uzun köprüsü” olma unvanını alacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü için imzalar atıldı.
İmza töreni Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ve Güney Kore Arazi Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Ho-In Kang’ın katılımıyla gerçekleştirildi. Limak Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir de törende yer aldı.
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Gelibolu-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu’nun ilk etapta Malkara-Gelibolu-1915 Çanakkale Köprüsü ve Çanakkale bağlantısını sağlayacak 100 kilometrelik Malkara-Çanakkale kesimi için temel atma töreni düzenlenecek.
18 Mart Çanakkale Zaferi’nin 102. yıl dönümünde gerçekleştirilecek temel atma törenine Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım da katılacak.
Köprü için yapılan ihalede en düşük süreyi Daelim (Kore) – Limak – SK (Kore) – Yapı Merkezi OGG teklif etmişti. Ortak girişim grubu köprü ve otoyol yapımı için 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira proje bedeli ve 5,5 yıllık yapım süresi dahil toplam 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklif etti.
İki yakanın birbirine, kenar açıklıklarıyla kendisinin toplam uzaklığı 3 bin 860 metre ve yaklaşım viyadükleriyle 5 kilometre üzerinde olacak köprünün iki ayak arasındaki açıklığının ise 2 bin 23 metre olması planlanıyor.
31 VİYADÜK, 5 TÜNEL, 30 KÖPRÜLÜ KAVŞAK
Köprü ve 100 kilometrelik kısmın 2023’te hizmete açılması hedeflenen otoyolun, toplam uzunluğunun 354 kilometre olacak. Yol, İstanbul Silivri’den başlayıp, Balıkesir’in Balya ilçesindeki otobanla birleşecek. Otoyol projesi kapsamında Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün yanı sıra toplam 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üst geçit köprüsü yapılacak.
Köprü için 10 milyar liranın üzerinde bir yatırım gerçekleşecek.