enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5192
EURO
36,1876
ALTIN
2.964,12
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
18°C
İstanbul
18°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Yağmurlu
18°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
8°C
Pazar Çok Bulutlu
10°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
10°C
DİKEY REKLAM
DİKEY REKLAM

Çanakkale Köprüsünün Temeli Yarın Atılıyor

Çanakkale Köprüsünün Temeli Yarın Atılıyor
17.03.2017
130
A+
A-

Avrupa ve Asya kıtalarını bir kez daha birleştirecek olan Çanakkale 1915 Köprüsü’nün temeli yarın atılıyor.

AVRUPA ve Asya kıtalarını bir kez daha birleştirecek olan Çanakkale 1915 Köprüsü’nün temeli yarın atılıyor. 2023’te tamamlanarak açılması planlanan köprü dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Proje kapsamında Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün yanı sıra yapılacak 354 kilometrelik otoyolda 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üst geçit köprüsü yapılacak. Cumhuriyetin 100’üncü yılı olan 2023’te açılması planlanan köprü, dünyanın en uzun asma köprüsünün temeli yarın atılıyor. Çanakkale Deniz Savaşları zaferinin 102.’inci yıldönümünde yapılacak törene Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Başbakan Binali Yıldırım’ın aralarında bulunduğu protokolün katılması bekleniyor.

DÜNYANIN EN UZUN ASMA KÖPRÜSÜ OLACAK

Çanakkale Köprüsü, ayakları arasındaki açıklık 2 bin 23 metre. Köprü bu özelliği ile dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü tabliyeleri 36 metre genişlikte ve 5 metre yükseklikte planlanıyor. Köprünün toplam boyu ise 3 bin 869 metre olacak. Köprü üzerinde 2×3 taşıt şeridi bulunacak. Ayakları deniz içine inşaat edilecek 1915 Çanakkale köprüsünün Lapseki tarafındaki yaklaşım viyadüğü 650 metre, Gelibolu tarafındaki yaklaşım viyadüğün ise 900 metre uzunluğunda olacak.

VİYADÜKLER, TÜNELLER, KÖPRÜLÜ KAVŞAKLAR İNŞAA EDİLECEK

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi, yap-işlet-devret modeli kapsamında ihale edilmişti. Köprü için yapılan ihalede en düşük süreyi Daelim ( Kore) – Limak – SK ( Kore) – Yapı Merkezi OGG teklif etmişti. Ortak girişim grubu köprü ve otoyol yapımı için 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira proje bedeli ve 5,5 yıllık yapım süresi dahil toplam 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklif etmişti. Köprü ve 100 kilometrelik kısmın 2023’te hizmete açılması hedeflenen otoyolun, toplam uzunluğunun 354 kilometre olacak. Yol, İstanbul Silivri’den başlayıp, Balıkesir’in Balya ilçesindeki otobanla birleşecek. Otoyol projesi kapsamında Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün yanı sıra toplam 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üst geçit köprüsü yapılacak. Köprüden geçiş ücretinin ise otomobiller için 15 Euro artı KDV olması planlanıyor.

DÜNYANIN EN UZUN KÖPRÜSÜNE İLK HARÇ ASYA’DAN KONACAK

ÇANAKKALE Boğazı’na yapılacak ‘ Çanakkale 1915 Köprüsü’nün temeli, Asya kıtasındaki Lapseki İlçesi Şekerkaya Mevkiinde atılacak. 2023’e kadar tamamlanması planlanan köprü, Çanakkale Boğazı’nda Asya ile Avrupa kıtasını ilk kez birbirine bağlayan geçiş yolu olarak hizmet verecek. 2023 metre ayak açıklığıyla dünyanın en uzun köprüsü olacak ‘ Çanakkale 1915 Köprüsü’nün temelinin atılacağı Lapseki İlçesine bağlı Şekerkaya Mevkiindeki hazırlıklar, tüm hızıyla sürüyor. 18 Mart Cumartesi günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın katılımıyla gerçekleştirilecek olan temel atma töreni için Şekerkaya Mevkii’nde yaklaşık 1 ay önce başlatılan çalışmalar son aşamaya geldi. Yurt dışından yabancı konukların katılımıyla gerçekleşecek temel atma töreni için sahil kesimine tören alanı hazırlandı. İş makineleriyle düzlenen alana asfalt döküldü. Helikopter pisti, tören alanı ve giriş yolları yapılan alan, Cumartesi günü binlerce kişiyi ağırlayacak. Henüz kesinleşmeyen programa göre; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Çanakkale 18 Mart Stadyumu’nda düzenlenecek törenlere katılacak. Başbakan Binali Yıldırım ise Lapseki’de tören alanında olacak. Cumhurbaşkanı Erdoğan, telekonferans yöntemiyle alana bağlanıp, Başbakan Yıldırım ile birlikte temeli atacak. Ardından Başbakan Binali Yıldırım’ın, bölgede bir miting yapması bekleniyor. Boğazın Asya yakasındaki Lapseki İlçesi Şekerkaya mevkii ve Avrupa yakasındaki Gelibolu İlçesi Sütlüce mevkileri arasına yapılacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün 2023 yılında tamamlanması bekleniyor. Köprünün toplam uzunluğu 3 bin 860 metre, yaklaşım viyadükleri ile 5 kilometre olacak. 18 Mart günü, sadece köprünün değil 101 kilometrelik Malkara – Çanakkale otoyolunun da temeli atılmış olacak. Projenin tamamını kapsayan Kınalı – Tekirdağ – Çanakkale – Gelibolu-Balıkesir-Savaştepe otoyolunun toplam uzunluğu ise 352 kilometre olarak planlanıyor.

ERDOĞAN VE YILDIRIMLI BİLBOARDLAR HEDEFİ OLDU

Öte yandan; köprünün temel atma törenine davet niteliği taşıyan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım resimlerinin de yer aldığı billboardlardaki afişlerin birçoğu hedef oldu. Üzerinde ‘Daha Güçlü Türkiye’nin Temelli Çanakkale’de atılıyor. 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun temelleri Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım’ın katılımlarıyla atılıyor, Türkiye geleceğe emin adımlarla yürüyor’ yazılı afişlere, gece kimliği belirlenemeyen kişi ya da kişiler, ‘Hayır’ yazıları yazdı. Durum dün fark edildi. İnönü Caddesi üzerinde Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Anafartalar Kampüsü bahçe duvarı önünde bulunan billboardlardaki afişlere ‘Hayır’ yazılarının yanı sıra ‘Üniversite Başkanlığa Hayır’ diyor yazılı sticker yapıştırıldığı görüldü.

REKLAM ALANI
ETİKETLER: ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.